Як COVID-19 вплинув на бізнес та HR-процеси? Результати дослідження

Уляна Мороховська
Уляна Мороховська
керівниця офісу EMA Partners International Ukraine, міжнародної агенції з пошуку та оцінки керівників вищої управлінської ланки

EMA Partners International провели дослідження щодо впливу пандемії вірусу COVID-19 на бізнес та HR-процеси. В Україні в дослідженні взяли участь СEO та HR-директори 131 компанії з таких сфер: сільське господарство та хімічна промисловість, фармацевтика, інформаційні технології, споживчі товари (FMCG), промисловість та виробництво, рітейл, телекомунікації, банки та фінансові інституції. Період проведення дослідження: 19.04 — 04.05.2020.

Основні результати дослідження:

● Приблизно половина (52%) учасників стверджує, що спостерігають у бізнесі спад різної інтенсивності, але співробітників не звільняють. Про занепадання бізнесу здебільшого говорять представники таких секторів, як промисловість та виробництво, споживчі товари (FMCG).

Значний негативний вплив відчутний у роздрібній торгівлі та автомобільному секторі. 32% респондентів говорять про те, що зміни відбулися і у бізнес-процесах, але без спадання чи зростання загального рівня бізнесу. У цій категорії представлені компанії сільського господарства і хімічної промисловості, фармацевтики та інформаційних технологій.

● 34% компаній залишили незмінними цілі на 2020 рік.

● Tри пріоритети бізнесу сьогодні: безпека співробітників (70%), оптимізація витрат (46%), забезпечення фінансової стабільності (41%).

● 5% опитаних в Україні організацій отримують підтримку від уряду у зв’язку із наслідками спалаху COVID-19.

● Три надважливі заходи, яких вжили компанії, щоб підтримати співробітників під час спалаху COVID-19: обмежили відрядження (91%), регулярно інформують співробітників про COVID-19 та заходи безпеки, яких необхідно дотримуватись (86%), забезпечили дотримання всіх рекомендованих заходів безпеки в офісі та на виробництві (83%).


Приєднуйтеся до закритої facebook-групи управлінців

● 58% представників компаній стверджують, що віддалений режим роботи — ефективний.

● Серед найбільших труднощів, що виникають у співробітників в умовах віддаленого режиму роботи: необхідність балансувати поміж сімейними обов’язками та робочим навантаженням (78%), ізоляція, відсутність спілкування з колегами (53%), психологічний стрес, спричинений швидкими змінами, негативною інформацією з медій, невизначеністю (48%).

● Головні HR-пріоритети в теперішніх умовах кризи, спричиненої спалахом COVID-19: підтримка високої продуктивності працівників в умовах віддаленого режиму роботи, турбота про ментальне здоров’я співробітників (44%), залучення персоналу (34%).

● Продовжують наймати працівників для позицій усіх рівнів 15% компаній, що взяли участь у дослідженні. В цій категорії є деякі представники із: сільського господарства та хімічної промисловості, інформаційних технологій, телекомунікацій, фармацевтики.

● Рівень складності добору персоналу залишився незмінним для майже 50% організацій порівняно із ситуацією до кризи COVID-19. При цьому суттєво більше — 34% — стверджують, що ускладнився відбір на посади вищої управлінської ланки.

● Приблизно половина організацій (56%) зазначає, що не звільняють працівників.

● 47% компаній залишили заробітні плати без змін. Підвищили заробітні плати відповідно до результатів щорічного перегляду в 24% компаній.

● Три надважливі компетенції для керівників вищої управлінської ланки сьогодні: управління в ситуації невизначеності, лідерство та залучення персоналу, стратегічне мислення.

● Три найважливіші компетенції, які необхідно розвивати керівникам вищої управлінської ланки, збігаються з описаними вищи надважливими для цієї ситуації компетенціями: стратегічне мислення (72%), лідерство та залучення персоналу (60%), управління в ситуації невизначеності (54%).

Лінк на повний звіт українською мовою: EMA Partners International Survey COVID19 UAs 2020


Читайте Нотатки СЕО в Telegram

CEO Club Ukraine

закритий бізнес-клуб
для ceo та власників