Сила соціального капіталу

На зустрічі Executives Club Сергій Гайдачук, засновник і президент CEO Club Ukraine, розповів, як побудувати особисту мережу сильних зв`язків, сформувати ефективне оточення та якісно примножувати свій соціальний капітал. Ми записали найцікавіші моменти його виступу про силу соціального капіталу.

Я створив свої концепції, моделі, інструменти і системно та стратегічно керую власним соціальним капіталом. Тим, що називається зв’язками, хоч у нашій країні це доволі вульгарне поняття. Воно дуже недооцінене, адже ми живемо на планеті Земля, нас сім мільярдів, і ми працюємо та існуємо тільки у взаємодії з людьми. Родина, дружба, самореалізація, бізнес — лише з людьми. Але чомусь ніхто в школах та університетах цьому не вчить. Хоча ми будуємо взаємозв’язки щодня.

Executives Club — спільнота топ-менеджерів.
Дізнатися більше

У чому сила і цінність соціального капіталу і що він дає

Можливості. Вони можуть бути ексклюзивними, дефіцитними і закритими. Як правило, все найважливіше розподіляється між своїми людьми. А на ринок виходить зазвичай те, що вже не дуже цінне. Маючи правильні зв’язки, можна отримувати можливості.

Ресурси. Доступ до цінних ресурсів інших людей. Можна або конкурувати з усіма за спільними правилами, або мати доступ до ексклюзивних ресурсів.

Інформація. Здавалося б, сьогодні для нас відкрита уся інформація через Google, Facebook тощо. Натомість у цьому і полягає проблема — якщо усі мають доступ до інформації, то вона не є конкурентною. Найцінніша інформація здобувається лише через особисте спілкування. Наприклад, що якась мережа будуватиме 50 нових об’єктів.

50% — це зв’язки й оточення, 40% — спосіб мислення і лише 10% — навички і талант

Джек Траут одного разу сказав: «Важливо не те, що ви знаєте, а те, кого ви знаєте». Я вважаю, що ця формула незавершена. Правильніше буде так: «Важливіше те, хто знає вас». Адже ми можемо знати багатьох, але питання в тому, чи зреагують вони на наш запит, якщо до них звернутися.

Свита робить короля

Це соціальний закон, описаний психологами та соціологами. Він перевірений, доведений і лежить в основі керування соціальним капіталом. Треба пам’ятати, що ви — це ті, хто вас оточує. Ви — середнє значення вашого кола спілкування. Те, де ви сьогодні — це результат того, з ким ви спілкувалися вчора. Те, де ви будете завтра — це результат того, з ким спілкуєтеся сьогодні.

Що таке клуби та спільноти? Це концентрація енергії людей, які туди входять

Томас Леонард провів дослідження, яке показує ключові фактори, що впливають на наше місце на соціальній драбині: 50% — це зв’язки й оточення, 40% — спосіб мислення і лише 10% — навички і талант.

Років 10-15 в сумі ми витрачаємо на те, щоб здобути знання, розвинути таланти, отримати дипломи та різні папірці. Зрештою нам треба виправдати витрату часу і ми шукаємо можливості, де працевлаштуватися.

У списку найбагатших людей планети за версією Forbes практично немає людей з дипломами MBA. Тим не менше, на них працюють тисячі людей по всьому світу, які мають найкращу освіту. Це люди з іншим підходом. Вони інакше мислять та інакше будують зв’язки.

Як наше соціальне оточення впливає на нас

Наше оточення — це друзі, родичі, колеги, ті, з ким ми найбільше спілкуємося. Вони нас формують, і якщо ви маєте бажання вирватися зі свого кола спілкування і перейти на наступний рівень, то повинні змінити оточення.

Люди впливають на нас своїм світоглядом. Якщо вони мислять глобально, креативно, не бачать перепон і ви часто з ними комунікуєте, то ви починаєте мислити так само. Це працює і навпаки.

наше оточення впливає на нас без нашого дозволу

Вони впливають енергією. Усе, що нас оточує, на 99,9% складається з пустоти. Фактично все навколо — це інформаційно-енергетичні структури. У спілкуванні з людиною ми автоматично обмінюємося з нею енергією. Що таке клуби та спільноти? Це концентрація енергії людей, які туди входять.

Вони впливають можливостями. Наприклад, ви спілкуєтесь з кимось, хто інвестує мільйони доларів, живе цим і для нього це нормально. Це його можливості. Або з кимось, хто інвестує десятки тисяч доларів. Це різні рівні можливостей.

Ключовий висновок №1 — наше оточення впливає на нас без нашого дозволу. Воно буквально нас формує і будує. Висновок №2 — ми не можемо перейти на інший рівень, якщо не будемо налагоджувати зв’язки з людьми, які вже там перебувають.

Як сформувати сильне оточення

В основі нашого світу лежать мережі. Наш світ — це мережі, до яких ми належимо. Вони складаються з двох елементів: вузли та зв’язки між ними. Ієрархія вузлів — це хаби і суперхаби. Вони ростуть у геометричній прогресії.

Треба виявити суперхаби, опініон-лідерів, зацікавити їх і через них рухатися далі. Ваше місце в мережі визначається кількістю і якістю ваших зв’язків і має конкретну економічну цінність і вплив.

Як посилити персональну мережу зв’язків

Розвивайте своє внутрішнє коло сили. Вам треба знаходити більше сильних і прогресивних людей. Розвивати більше довіри, близькості, підтримки і взаємодії з ними. Сила соціального капіталу залежить в тому числі і від його якості.

Створіть відносини, які підвищують безпеку і захист вас і вашої родини. Ключові сфери: здоров’я і життя родини, бізнес. У мене була ситуація, коли рідній людині протягом кількох годин треба було зробити операцію, бо вона помирала. А людей, які можуть це зробити, в країні дуже мало. Я в паніці дзвонив і писав усім підряд, але зрештою зрозумів, що це неправильно. У сфері мені треба знати кілька хабів або суперхабів, де знають усіх. Тоді я зможу подзвонити людині, яка точно скаже, що мені робити. Чому кілька? Тому що в усіх бувають різні обставини: хтось відпочиває, у когось телефон не працює. Тому я вибудував собі таку модель: у критичних для моєї сім’ї чи бізнесу ситуаціях у мене має бути 2-3 хороших знайомих. Сфери, в яких потрібна якісна комунікація, кожен визначає для себе сам.

Формуйте мережу з архітектурно-витривалою пірамідою, яка зможе існувати без вашої активної участі. Це мережа, в якій багато довіри і взаємодії між людьми, а також позитивної енергії, що генерує для учасників багато можливостей.

Холоднокровно і регулярно позбувайтеся «токсичних» і «пустих» людей, які забирають ваші енергію, час і ресурси, але натомість нічого не дають.      

Пам’ятайте, що масштаб вашої особистості і якість вашого життя визначається масштабом і якістю вашого соціального капіталу, основу якого становлять ваші соціальні зв’язки.