Що змінилось у компаніях за період карантину

Під час карантину члени CEO Club Ukraine — власники та СЕО українських і міжнародних компаній — ділилися одне з одним та зі спільнотою змінами, котрі було впроваджено в бізнесі. Зібрали їхні коментарі в один матеріал із висновками:

Сергій Гапоченко
генеральний директор OLX Group у Європі та Центральній Азії

Український сегмент компанії OLX Group порівняно з деякими європейськими країнами відчуває себе краще.

І все ж бізнес зазнав значних втрат, бо основа нашого фінансового потоку — малий бізнес. Так, ми нарощуємо аудиторію завдяки приватному користуванню, але 80-90% нашого сегменту — це невеликий бізнес. І якщо йому сьогодні погано, то й нам, відповідно, не може бути добре. 

Усі наші офiси працюють віддалено. Карантин — це час, коли всі починають розуміти, навіщо компаніям кваліфіковані системні адміністратори, які відповідають за техніку і програмне забезпечення.

Сьогодні Zoom — один з основних інструментів у роботі, проте в нас він з’явився задовго до карантину, бо велика частина команди працює з інших куточків планети.

__________

Ніна Домбровська
CEO Henkel Ukraine

У нас перехід офісних співробітників на віддалену роботу стався максимально швидко — за день. Чотири заводи працюють і сьогодні, доводиться вживати додаткових заходів безпеки й вирішувати питання, як привозити співробітників на роботу й відвозити додому.

Документообіг частково був електронним і до карантину, тепер розглядаємо всі варіанти, щоб перейти на автономний режим.

__________

Федір Дроздовський
керуючий партнер MEGOGO

Споживання медій, онлайнова освіта, засоби зв’язку — це ті сервіси, які нині розвиваються або залишаються на плаву.

Під час карантину потрiбно швидше запускати нові адаптовані продукти та активніше їх рекламувати. Той, хто зможе зараз задовольнити аудиторію, буде працювати з нею після карантину. Окрiм телеканалiв, фiльмiв та серіалів, зараз ми  активно просуваємо аудіокниги та новий розділ з іграми, аби дати максимум нашим користувачам. 

Усіх співробітників перевели на віддалену роботу, навантаження стало більшим. Усі керівники вранці і ввечері проводять зустрічі, щоб синхронізуватись і морально зміцнитись. 

Є мінуси — зникли часові кордони. Складно відокремити робочий час і вихідні. Важко передати живу емоцію під час спілкування онлайн.

__________

Дмитро Стрижов
СЕО охоронного холдингу «ШЕРИФ»

Перше, що ми зробили під час карантину — звірили місію, цінності та цілі. Опрацювали різні сценарії розвитку й почали готуватись до найгіршого. Миттєво посилилися, проаналізували матеріально-технічну базу, визначили резерв, закупили все необхідне – перекрили всі ті сфери, у яких можемо просісти й не зможемо гарантувати безпеки нашим клієнтам. Відтак почали працювати у звичному режимі.

90% свого часу я присвячую роботі. 70% персоналу працюють віддалено, за винятком основних груп реагування. 

Сьогодні відчуваємо відтік деяких категорій клієнтів, наприклад, торговельних центрів. Із приватними особами ми ведемо переговори, щоб зберегти та продовжити обслуговування, розглядаємо зниження абонплати на період карантину.

Наше завдання – зробити все, аби не зменшився грошовий потік, щоб не довелось скорочувати групи швидкого реагування.

__________

Ігор Назаров
директор компанії Brown Forman Ukraine, яка виготовляє та просуває високоякісні алкогольні напої (наприклад, Jack Daniel’s, Finlandia, El Jimador)

Поки що бізнес тримається добре, однак це не означає, що підвищився рівень продажів, навпаки — знизився. Це пов’язано із закриттям барів, ресторанів і кафе.

Ми спостерігаємо сплеск онлайнових продажів. Із 1% продажі в онлайні зросли до 10%, і тенденція на збільшення зберігається. 

Якщо все підсумувати, то нічого глобального і страшного не сталося.

__________

Артем Лукашев
СЕО і співвласник Mirta, української компанії, яка виготовляє побутову техніку

Наш ринок зменшився приблизно на 70%, адже наш бізнес пов’язаний не з товарами першої необхідності. Попри те, що онлайновий ринок сьогодні зростає, ми бачимо, що попит на побутову техніку обвалився на 70-80%.

Роботи стало вдесятеро більше, тоді як прибуток – удесятеров менший. Ми будуємо «нові дороги», бо розуміємо, що не варто чекати швидкого відновлення ринку побутової техніки. Карантин — це не затяжні канікули, після нього почнеться все найцікавіше. 

Для компанії це вже друга криза, і нинішню кризу переживаємо більш зібраними та морально підготованими порівняно з 2014 роком.

__________

Олександр Почкун
керуючий партнер Baker Tilly, компанії, що надає послуги в сфері аудиту, бізнесового консультування, незалежного оцінювання, бухгалтерського та управлінського обліку

Незвичною стала дистанційна робота, тому що в нас працює понад 350 співробітників, які звикли до роботи в офісі.

Ми опитали працівників і виявили, що більшості поки що подобається такий формат роботи, люди вважають, що працюють ефективніше. Це — позитив.

З бізнесового погляду, карантин припав на «високий сезон» аудиторського бізнесу, є великий попит на наші послуги.

Ми не скорочували персоналу. Всі працюють у звичайному режимі (не враховуючи дистанційного формату), проєктів багато, завантаження велике. Тому, можу стверджувати, поки що на нас ніяк не вплинула ця ситуація.

Передбачаємо, що криза нас «наздожене» ближче до осені, коли основна частина проєктів буде на завершальному етапі й персонал потрібно буде завантажувати новими справами.

__________

Ігор Плохов
CEO Lucky Strike, мережі боулінгових клубів

Для компанії це вже третя криза. У 2008 році криза торкнулася нас не дуже сильно, а зважаючи на специфіку розважальної сфери, навіть дала певні нові можливості. У 2014 році було важко, але те, що відбувається тепер, набагато гірше.

Нині ми одна з індустрій, яка постраждала найбільше. Грошовий потік дорівнює нулю. Очікуємо, що наша галузь останньою вийде з карантину.

Більшість наших співробітників — лінійний персонал. Ми розуміємо, що вони не мають запасу грошей, тому спеціально розрахували кошти так, щоб у травні вивести персонал, виконувати якісь внутрішні роботи, щоб заплатити людям 30-50% ставки і протримати їх на плаву.

__________

Петро Мельник
СЕО Agricom Group, групи, що спеціалізується на розробленні, виготовлення та дистрибуції продуктів харчування із зернових культур (торговельні марки «Добродія» і San Grano)

Весна — це час посіву, тобто більшість часу потрібно проводити за межами офісу. У попередні роки ми відправляли людей у ​​тимчасові відрядження, щоб вони на місці могли проконтролювати ситуацію. А тепер довелося призначити осіб, які постійно перебуватимуть на кластерах.

Цикл нашого бізнесу дуже довгий, і фінансово зорієнтуємось аж у жовтні, коли розумітимемо, що чогось не зібрали, знатимемо фінансові результати.

Звісно, карантин вплинув на бізнес, наприклад, неможливо оперативно закупити у європейських країнах необхідну деталь для обладнання чи транспорту. Якщо раніше цей процес займав три дні, то тепер розтягується на понад місяць.

В аграрному бізнесі карантин – на другому місці. На першому — посуха. Ми «сидимо» у прогнозах погоди й моніторимо зміни. Є велика проблема з південним регіоном, де багато посіву пропало. По трьох областях вже підрахували, що буде втрачено приблизно 50% врожаю пшениці, ріпаку та інших культур.

Читайте Нотатки СЕО в Telegram

CEO Club Ukraine

закритий бізнес-клуб
для ceo та власників