Непопулярні рішення: як залучити працівників до їх виконання

Непопулярні рішення

Ухвалювати рішення завжди непросто, особливо непопулярні. Як хороший лідер, ви прислухаєтеся до думок усіх підлеглих, та бувають випадки, що команда не задоволена ухваленим рішенням. Працівники вважають його несправедливим і необґрунтованим, а то й зовсім відмовляються його виконувати.

Насамперед, це добре, що працівники не погоджуються з вами. Це означає, що вони, висловлюючи ідеї та думки, почуваються безпечно — ви зробили багато для побудови міцної команди. 

Коли рішення є остаточним, і людям не залишається нічого, окрім як змиритися з ним, то останнє, що варто робити, це застосовувати авторитарний аргумент на кшталт, бо я так сказав. Ось декілька порад, які допоможуть заручитися підтримкою членів команди щодо ваших остаточних рішень і не зіпсувати стосунки між вами.

Покажіть, за ким останнє слово

Команда має чітко розуміти, хто вирішує. Тут варто пам’ятати, що лідер вирішує та лідер вирішує, стараючись врахувати всі точки зору, — це різні процеси ухвалення рішень. Можливо, для вашої команди спрацює модель голосування більшістю або досягнення консенсусу. Чим менше учасників процесу ухвалення рішення, тим менше часу цей процес потребує. Чим більше учасників, тим вищий рівень підтримки рішення, але й більше часу потрібно, щоб його ухвалити.

Читайте Нотатки СЕО в Telegram

Ставте чіткі питання

Важливо, як сформулюєте питання, коли його поставите і кому. Уявімо, що ви розглядаєте можливість скорочення витрат на страховий пакет для працівників. Ми міркуємо над зменшенням страхівки, що ви про це думаєте? — невдале питання, бо воно дає людям відчуття права голосу. Звісно, працівникам не сподобається зменшення страхового пакету. Вони вам про це скажуть, та ви все одно його зменшите. Таким чином у всіх залишиться відчуття, ніби їх зрадили, адже не врахували їхньої думки. 

Конкретизуйте: що у страховому пакеті для вас найважливіше? Чи є послуги, якими ви жодного разу не скористались? Так ви можете з’ясувати, що працівники не використовують частини страхових послуг, бо їм потрібні інші, можливо, навіть дешевші.

Питайте лише тоді, коли це справді має значення

Чи справді вам потрібна думка команди в деяких рішеннях? Можливо, ні — і це нормально. В такому разі не варто створювати удавану можливість висловитися, бо члени команди це відчують, і ви швидко втратите їхню довіру. Набагато краще чесно сказати, що ви свідомо не брали до уваги думки інших, бо необхідно було діяти швидко або стан бюджету вимагав однозначних заходів. Дозвольте тепер команді висловити ідеї, як запровадити це рішення, аби воно завдало їм якомога менше незручностей.

Допоможіть зрозуміти чому

Оголошуючи рішення, поясніть процес, що привів вас до такого вибору. Допоможіть працівникам зрозуміти, що це не ви так захотіли, а так склалася ситуація. В результаті команда зрозуміє: «нам не подобається це рішення, але в тих обставинах справді неможливо було по-іншому». Після цього можете перейти до пояснення переваг від такого рішення для кожного члена команди. Наприклад, що ви оптимізуєте витрати і таким чином зможете уникнути скорочень чи навіть добитися підвищення зарплатні для всіх у наступному кварталі.

Визнайте вірогідність помилки

Чим упевненішими ви будете у своїй правоті, тим більше люди захочуть вам довести, що ви помиляєтесь. Варто донести до підлеглих, що рішення остаточне, але ви готові його переглянути, якщо воно не спрацює. Команда повинна відчувати, що зараз вона потрібна вам як ніколи, щоб усі разом рухались уперед.  Працівникам буде легше змиритися із непопулярним рішенням, якщо вони знатимуть, що можливість для обговорення завжди відкрита.

Коли в команді виникає розбіжність поглядів щодо ухваленого рішення, керівник має бути обережним, як еквілібрист. Адже він балансує між досягненням бізнес цілей та збереженням атмосфери в команді, що сприятиме її ефективності. У таких ситуаціях відверте спілкування з підлеглими є дуже важливим, бо допомагає уникнути розколу команди через надмірно авторитарну манеру впровадження суперечливих рішень. 

Приєднуйтеся до закритої facebook-групи управлінців

Executives Club

Executives Club

закритий бізнес-клуб
для топ-менеджерів