Інформаційна лавина: як структурувати контент

Юрій Кардіян
Юрій Кардіян
CMO у Porcelain Dent

«Багато інформації призводить до збіднення уваги»
Герберт Саймон, лауреат Нобелівської премії


Щодня з різних джерел людина отримує дуже багато інформації. Частину інформації ми шукаємо самі (на нарадах, під час бесід із колегами, у ґуґлі), а частину — несвідомо споживаємо з новин, соцмереж, радіо тощо. 

Наприклад, на сайті Internet Live Stats можна відстежувати кількість твітів (наприклад, вчора було 2,5 млрд), надісланих листів (256 млрд), пошуків у ґуґлі (7 млрд) тощо.

Небезпека в тому, що не всі вміють структурувати цей потік. Тому наш мозок перевантажений, втрачаємо зосередженість і нам складно відокремити важливе від непотрібного. Як результат, отримуємо втому, неуважність, прокрастинацію і настирливе відчуття втрачених можливостей.

Тому хочу поділитися з вами, які інструменти знайшов, щоб структурувати інформацію і в чому вони мені допомогли.

Я досить жадібний до інформації, мені цікаво дізнаватися нове, різнобічно розвиватися, а робота в маркетингу пов’язана з постійним відстеженням тенденцій і нових інструментів. Як наслідок, у якийсь момент я почав потопати в кількості закладок у браузерах, нескінченних нотатках, статтях і непрочитаних повідомленнях у телеграм-каналах. Частина цих матеріалів потрапляла на кладовище ніколи не прочитаних статей, на опрацювання решти витрачав більше часу, ніж отримував користі.

Тому я шукав можливостей, щоб оптимізувати свою діяльність та підвищити продуктивність. Пропоную ознайомитись з деякими інструментами, якими послуговуюсь:

1. Пошта (користуюся джимейл)

Перша рекомендація — використовуйте різні скриньки для різних завдань. Наприклад, для ділових листувань я використовую одну електронну скриньку, для особистих листів — іншу (сюди потрапляють реєстрації на ресурсах, які застосовують персональні дані, листування з рідними, важлива особиста інформація). 

Також я користуюсь ярликами (напр., «Договір», «Рахунок», «Комерційні пропозиції», «Керівник», «Підлеглі» тощо) та створив автоправила, за якими джимейл автоматично фільтрує деякі листи та присвоює їм теги.

Для розсилок я маю окрему електронну скриньку, на яку приходять новинні дайджести, які не вдалося перевести в телеграм. Рекомендую максимально очистити скриньку від листів, які ви рідко читаєте або які не пропонують вам унікального контенту (іншими словами, відписатись від розсилок).

2. Телеграм

Контент у телеграмі я поділяю на 3 потоки: 

  • Листування з друзями, знайомими і колегами. 
  • Групи та чати за інтересами. 
  • Інформаційні канали.

У телеграмі я підписався на різні канали, тому він для мене — основне джерело інформації щодо різних тем. Також я намагаюся постійно видаляти канали, у яких зібралося безліч непрочитаних повідомлень. Отже, вони не настільки мені потрібні, щоб прочитати протягом тижня.

Все решта, тобто обрані й цікаві мені канали, я розміщую в папки і читаю наприкінці тижня або коли потрібні натхнення чи новини. Так серед безлічі контенту не втрачаю особистого листування. Поділюсь декількома улюбленими каналами:

  • https://t.me/bykvucom — більшість загальних новин дізнаюсь там. Сучасно, легко, лаконічно, з гумором та без ангажування.
  • https://t.me/vctrmedia — свіжий подих в український ринок маркетингу, підприємництва, бізнесу і не тільки. 
  • https://t.me/sayhime — про дизайн, творчість та візуальну насолоду.

Читайте Нотатки СЕО в Telegram

3. Evernote

Evernote — мій електронний органайзер. Важливо, щоб така програма-органайзер була на всіх пристроях, з яких споживаєте інформацію, щоб ви могли туди оперативно її додавати. 

Усередині Evernote я маю докладну структуру, яка ділить всі замітки на блокноти. Тут можна знайти основні думки зі статей, нотатки із прочитаних книг, списки закладів, книг, фільмів, серіалів, записи з навчання та онлайнових курсів, нотатки із заходів тощо.

Основне правило — структурувати так, щоб потім легко можна було знайти й записувати максимально лаконічно й тільки важливе.

4. Паперовий блокнот

Паперовий блокнот зі мною завжди як надійний партнер для планування часу і справ. Хоч я і дублюю всі зустрічі та важливі заходи в ґуґл календар, але відзначати зроблені завдання і планувати на папері — для мене особливий ритуал.

5. Нотатки на телефоні

Сюди я записую інформацію, яка надходить спонтанно, оскільки телефон практично завжди напохваті. Ідеї ​​по роботі, важливі цифри, записи із заходів, текст для виступів тощо.

6. Pocket

Усі статті, які я вважаю цікавими, але не планую прочитати зараз, розміщую у Pocket за допомогою спеціального розширення для Google Chrome. Обов’язково проставляючи тег, щоб, якщо знадобиться вивчити конкретну тему, була можливість фільтрувати весь контент.

Виділіть собі день, щоб прочитати відкладені за тиждень або місяць статті, інакше цей інструмент створить вам ще один запорошений архів.

7. Trello

Цей таск-менеджер використовую всередині команди, щоб розподілити завдання. Ми послуговуємось методологією Getting Things Done (GTD®). Так одразу видно, які завдання на якому етапі, а нові потрапляють у «Буфер» (ідеї в черзі) або «Поставлені».

Я створив такі дошки для своєї команди: «Бібліотека матеріалів», «Ідеї та пропозиції», «Буфер», «Поставлені завдання», «У процесі», «Чекають відповіді», «Здані завдання», «Архів», «На паузі». Повідомлення допомагають орієнтуватися у справах, а всій команді бути в одному інформаційному просторі.

Так мій інформативний потік уживається з творчою натурою, організовуючись у цілком зрозумілу структуру й послідовність. 

Будьте здорові та майте ясний розум 😉

Стати автором блогу Executives

CEO Club Ukraine

закритий бізнес-клуб
для ceo та власників