Дім vs офіс: висновки українських управлінців

Ми запитали українських власників та СЕО про те, як карантин вплинув на їхній бізнес та взаємодію зі співробітниками. Перше запитання стосувалося досвіду, який компанія набула під час карантину та яким скористається у майбутньому. Також нас цікавило те, чи планують компанії після скасування карантину залишити частину співробітників працювати віддалено (не через вірус, а через досвід чи вищу ефективність).

Сергій Булавін

СЕО AgroGeneration (сільськогосподарська компанія, виробник зернових та олійних культур)

За період карантину ми отримали досвід дистанційної роботи та зробили наступні висновки.

В залежності від запланованого графіку конференц-колів та інших активностей на конкретний день, добирання в офіс та додому не завжди варте затрат часу. Тобто, немає сенсу намагатися перебувати весь робочий тиждень в офісі — деякі дні більш ефективно працювати з дому та не втрачати час на пробки.

Я планую працювати віддалено 1–2 дні на тиждень (в залежності від графіку конференц-колів та інших активностей на конкретний день) навіть після настання повної безпеки. 

Під час карантину та дистанційної роботи суттєво зменшилася кількість непродуктивного часу на внутрішні обговорення — багато питань можна вирішити за 10 хвилин розмови по телефону/Skype/Zoom, а не організовувати великі офлайн наради. Крім того, ми помітили, що під час дистанційної роботи колеги готові брати на себе більше відповідальності, зменшилася кількість намагань делегувати наверх. Планую, щоб так було і далі.

Карантин та дистанційна робота фактично поставили перед менеджерами питання: за що компанія платить заробітну плату працівнику — за результати роботи або за час, проведений в офісі. Тобто, вони підштовхнули до ще більшого фокусування на оцінці результатів роботи конкретного працівника, а не на тому, скільки часу працівник проводить на робочому місці. 

Читати: Що змінилось у компаніях за період карантину

Також ми зрозуміли, що дистанційна робота може бути не менш ефективною, ніж офісна, тому плануємо:
70% офісних співробітників працюватимуть дистанційно від дня скасування карантину до часу повної безпеки (суттєве зниження кількості заражень за добу).
30% офісних співробітників після настання повної безпеки перейдуть на частково дистанційну роботу (приїжджатимуть в офіс раз на 1-2 тижні).

__________

Ігор Назаров
директор компанії Brown Forman Ukraine, яка виготовляє та просуває високоякісні алкогольні напої (наприклад, Jack Daniel’s, Finlandia, El Jimador)

За період карантину ми отримали цінні інсайти і згідно з ними будемо коригувати наші підходи:

Переконались, що підхід щодо оцінювання ефективності згідно з виконаними завданнями кращий, аніж відсиджування  з 9.00 до 18.00.

Зрозуміли, що кількість відряджень можна скоротити вдвічі, адже багато питань можемо залагодити через Zoom.

Тімбілдинг і підтримка командного духу дуже важливі, тому раз на місяць потрібно влаштовувати «неформальний коктейль» (краще офлайн).

Плануємо, що надалі люди працюватимуть в офісі, але буде гнучкіша політика для тих, хто бажає працювати з дому.

__________

Ігор Кабузенко

керуючий партнер компанії Ward Howell Україна (консалтингова компанія з пошуку керівників і розвитку лідерського капіталу), консультант із наймання топменеджерів до приватних та державних компаній

На дистанційний режим роботи ми перейшли легко, бо завжди мали вільний графік. Тому не відчули суттєвої різниці.

Однак поставили собі нові завдання:

  1. Побудувати внутрішню комунікацію;
  2. Краще управляти ресурсами (часом консультантів і аналітиків);
  3. Відбудувати логістику (документи та інше).

Зробили таке:

Внутрішні комунікації. Запровадили Microsoft Teams, куди перевели комунікацію всіх проєктних команд і створили загальні для всієї компанії канали: General, Off-Topic, Learning і News. Ввели правило ранкового вітання одне одного в каналі General.

Перевели щотижневі командні зустрічі в Zoom, зустрічі з партнерами теж щотижня проводимо у Zoom-і, а не щомісяця, як було раніше. Після карантину всі внутрішні зустрічі знову відбуватимуться офлайн з можливістю віддаленого підімкнення по Zoom. Також залишимо MS Teams. Набагато більше інтерв’ю з кандидатами й зустрічей із клієнтами проводитимемо в Zoom.

Управління ресурсами. Ми створили спеціальний щотижневий опитувальник, у якому кожен співробітник у відсотках оцінює рівень свого завантаження наступного тижня і записує, чим би йому ще хотілося зайнятися. Цю інформацію акумулюємо у спеціальному звіті, у якому також показано всі проєкти кожного члена команди. Цей звіт розсилаємо на всіх. Така практика дуже всім «зайшла» – збережемо її після карантину.

Як і до карантину, ми продовжимо працювати за вільним графіком. Думаю, люди потягнуться в офіс, тому що всі хочуть спілкуватися з колегами. Соціалізація важлива. Тому ми нікого не переводитимемо на постійний віддалений режим. Тільки за бажанням, тимчасово, зі збереженням робочого місця в офісі.

__________

Артем Лукашев
СЕО і співвласник Mirta, української компанії, яка виготовляє побутову техніку

Ми виявили, що витрачати можна менше, а отримувати стільки ж або й більше. Проявилися люди, націлені на результат, і люди, котрі просто ходять на роботу

Я зрозумів, що частину зустрічей можна перенести в Zoom. Але тільки тоді, коли комусь щось потрібно від мене. Якщо потрібно мені, я зустрічатимусь особисто. 

Офіс ми не закривали і навіть під час травневих свят працювали. До того ж, з ініціативи команди. Думаю, якби ми працювали віддалено, то не зробили б і половини того, що вдалося за ці два непростих місяці. Так вийшло, що в офісі залишилися ті, хто горить своєю справою — і це дало приголомшливий результат. А от необхідність комунікувати з рештою працівників уповільнює роботу.

__________

Тетяна Моісеєва

співзасновниця CAD CAM center «Sтаханівець» (компанія, що надає послуги для зубних техніків – фрезерування виробів з оксиду цирконію, кобальт-хрому, титану та інших матеріалів)

Уроків і спостережень є багато, але один із найважливіших — ми побачили, що доставка замовлень по Києву «Новою поштою» допомагає скоротити термін доставки майже на день порівняно зі штатною службою доставки. Будемо використовувати послуги «Нової пошти» й надалі.

Вільний графік буде доступний тільки тим співробітникам, які й до карантину його мали — це лише 10% штату. Ми працювали і працюватимемо в офісі, бо нам важливий особистий контакт із командою, клієнтами та партнерами. Ми не готові з цим прощатися.

Євген Чернецький

СЕО та засновник Contact-Invest (столичний забудовник, серед проєктів ЖК Метрополія та Метрополія Дарниця, ЖК Вікторія та ін.)

Карантин кинув нам багато викликів, що стосуються управління персоналом.

Зауважив, що деякі працівники швидко розслабились і не розумію, як впливати на таких співробітників віддалено.

Ті, хто вміє ефективно працювати самостійно, вже давно можуть самостійно вирішувати, працювати їм з дому чи приїжджати в офіс. Але є, на мою думку, деякі люди, яким не варто працювати дистанційно, адже це впливає на їхню продуктивність.

Читайте Нотатки СЕО в Telegram

CEO Club Ukraine

закритий бізнес-клуб
для ceo та власників