5 способів оживити вашу презентацію

Ната Костенко
Ната Костенко
Presentation Designer, UX Researcher

Вам потрібно підготувати презентацію. Можливо, дедлайн — через місяць, можливо, минув ще вчора. Ви почали з ідеї, створили логічну структуру, наповнили розділи. Переконались, що на слайдах — небагато тексту й він читабельний, забрали зайву анімацію, додали релевантні зображення. Видихнули.

Відтак переглядаєте слайди і розумієте, що презентація дещо суха й нудна. Що робити?

По-перше, це нормально, що створення презентацій — не ваша суперсила. Ви знаєтесь на контенті, ви — спеціаліст і вмістити всі думки в один документ може бути складно. А коли ви з цим впорались і переходите до оформлення, сили вже вичерпано.

По-друге, у цій статті є 5 лайфхаків, які допоможуть вам швидко привести презентацію до тями. Використати всі або обрати один — вибір за вами. Ці способи нададуть слайдам індивідуальності та покажуть, що ви багато вклали в їхнє створення. Навіть якщо насправді ви витратили кілька годин.

Приєднуйтеся до закритої facebook-групи управлінців

1. Використовуйте справжні фотографії

У реальному світі живуть не лише моделі 90-60-90 з ідеальним макіяжем та випрасуваним одягом, які щасливо їдять салат. Усе частіше для комунікацій обирають фотографії, на яких зображені справжні люди в реальних ситуаціях. Чому б не керуватися трендом натуральності? Безкоштовні фотографії такого стилю можна знайти на Canva.

Звертайте увагу на те, щоб фотографії відповідали контентові. Якщо ви розповідаєте про свого клієнта, помістіть його портрет. Або хоча б фото людини тієї самої статі, віку та професії. Якщо розповідаєте про робочий кейс — візьміть фотографії, які були зроблені у вашій компанії. Вони мають бути світлі та якісні.

2. Виділіть цитати

Люди звикли споживати інформацію малими порціями. Коротку цитату легко запам’ятати, переповісти або перепостити. Можна обрати її із тексту, який вже є на слайді, або знайти щось тематичне та розмістити додатково. Варто використовувати тільки ті цитати, які пов’язані з темою презентації.

Дизайнувати цитати варто в одному стилі. Перед текстом можна поставити велику лапку або ж виділити кольором / жирним шрифтом щось у самій цитаті. Обов’язково вкажіть джерело, автора або посилання на матеріал. Особливо, якщо цитата містить будь-які цифри (дані, статистику).

3. Змініть шрифти

Цей лайфхак підійде, якщо у вас нема жорстких корпоративних стандартів та шаблонів. Шрифти поділяють на стандартні — ті, що були попередньо встановлені на комп’ютері чи ноутбуці, та кастомні — ті, що необхідно завантажити та встановити перед використанням.

Із стандартних найбільш професійно виглядатимуть Century Gothic та Verdana. Якщо ви надсилаєте чи показуєте презентацію у PDF, дозвольте собі від них відійти. Завантажте з Google Fonts та встановіть шрифти Open Sans, Montserrat, Roboto та PT Sans. Використовуйте їх у різних комбінаціях: для всіх заголовків — один шрифт, для всього тексту на слайдах — інший. Усі вказані шрифти підтримують і латиницю, і кирилицю.

4. Додайте смайликів

Цей спосіб актуальний насамперед для виступів. Серйозні внутрішні корпоративні звіти ліпше робити за стандартною схемою.

Як він працює? Скопіюйте смайлик із Телеграма, додайте 3—7 слів — і маєте готовий слайд. Так можна створити початок розділу, перебивку, цитату або ж навіть розповісти всю історію.

Якщо смайлики з Телеграма надто неформальні, знайдіть і завантажте або замовте в дизайнера іконки-смайлики. Завжди пам’ятайте про інтереси аудиторії, яка може бути неготовою до ваших експериментів. Або ж підіть на цей невеликий ризик і спробуйте наблизитись до аудиторії.

5. Не забивайте на фінальний слайд

Людям найбільше запам’ятовуються початок і кінець презентації. Якщо на титульний слайд запал ще є, то на останній — не вистачає сил. Не забувайте приділити йому увагу. Визначте мету слайда, цільову дію. Ви хочете, щоб після перегляду презентації людина зателефонувала Вам чи написала на емейл? Додала в соцмережах? Натиснула на лінк, щоб прочитати більше про компанію?

Залежно від цього, сформулюйте call to action. Якщо це особистий виступ, то щоб продовжити діалог, замість «дякую» розмістіть «Q&A». Якщо залишаєте на фінальному слайді свої контакти, то перевірте, щоб номер телефону та усі посилання були написані без помилок. Презентації часто пересилають — переконайтесь, що з вами буде легко зв’язатись. Розмістіть на слайді своє фото, так вас легше буде запам’ятати та впізнати. Крім того, саме цей слайд часто фотографують на виступах — ще одна причина зробити його змістовним та гарно оформити. 

Читайте Нотатки СЕО в Telegram

Погляд зі сторони

Ваш найголовніший інструмент у дизайнуванні презентацій — здоровий глузд. Якщо є можливість, відкладіть слайди на певний час, а згодом поверніться до них. Перегляньте контент, свіжим оком оцініть дизайн. Цілком ймовірно, ви знайдете кілька помилок або вирішите трошки змінити оформлення.

Пам’ятайте, що більше практики — то краща презентація. Переглядайте свої попередні презентації, помічайте, як поступово розвиваєтесь. Можливо, ви згадаєте вдалий прийом, який колись використали. Або вам на думку спаде нова ідея. Записуйте, втілюйте і доносьте свої ідеї більш ефективно.

Бліц-питання

— Порадьте, будь ласка, одну книгу з дизайну презентацій.

— Я — євангелістка Ненсі Дуарте. Усі її книжки, статті, пости — джерело важливої інформації про презентації. Якщо обирати одну книгу, читайте Slideology. В оригіналі або перекладену. Якщо маєте можливість, замовте Resonate та нещодавно опубліковану Data Story.

— Контент чи форма?

— Завжди контент. Головна мета презентації — донести ідеї, представити їх зрозуміло. Вибір шрифтів, кольорів та композиції — вторинне. Вони точно не врятують нудний неструктурований потік слів, особливо якщо це не документ для читання, а слайди промови.

— Де подивитись приклади оформлення слайдів?

— Canva та Pinterest — це для мене найкращі ресурси, щоб почерпнути натхнення. За допомогою Canva можна і створити свою презентацію, і збагатитись кількома ідеями, щоб згодом реалізувати в іншій програмі. У Pinterest шукайте за ключовими словами «presentation» або «presentation template».

— Що може врятувати будь-яку презентацію?

— Розповідайте історії. Про конкретні приклади з вашої компанії або ж про випадки, які трапились десь у світі. По-перше, це свідчить про вашу експертність, адже щоб навести вдалий приклад, необхідно тямити в темі. По-друге, історії пожвавлюють виступ, перетворюють його на діалог.

Про мене

Дизайнерка презентацій, UX Researcher, спікерка TEDx. Працювала з Bloomberg, Johnson&Johnson, численними бізнесами, стартапами та інфлюенсерами. Допомагаю створювати зрозумілі та чіткі презентації.

Стати автором блогу Executives

Executives Club

Executives Club

закритий бізнес-клуб
для топ-менеджерів